BUDGET CAP

Black Friday 2021: Ο οδηγός για να πετύχεις τις καλύτερες προσφορές

08:36
21.11.2021

Μόλις λίγες ημέρες απομένουν από την Black Friday, το ξενόφερτο αυτό έθιμο που έγινε συνήθεια και στη χώρα μας, έφτασε. Προτού λοιπόν, πάρεις τους δρόμους και αρχίζεις να ψωνίζεις ό,τι βρεις μπροστά σου, κάνε μια λίστα, δες τι χρειάζεσαι και ψαξ’ το λίγο παραπάνω για να μην σε περάσουν για κορόιδο. Γιατί προσφορές θα βρεις, αλλά είσαι σίγουρος πως πέτυχες την καλύτερη;

Είναι γνωστό πως τα τελευταία χρόνια «γιορτάζουμε» και στην Ελλάδα την Black Friday. Βέβαια, η Black Friday υπήρχε εδώ και δεκαετίες, αρχικά στις ΗΠΑ και αργότερα στην Αγγλία, προτού διαδοθεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν θες να γνωρίζεις πότε «πέφτει» και γιατί, η ιστορία της Black Friday χάνεται στα τέλη του 19ου αιώνα ή τις αρχές του 20ου, αναλόγως του ποια ιστορία θέλει ο καθένας να πιστέψει. Το μόνο σίγουρο είναι πως κάπου στις αρχές των 60s, τα καταστήματα στην Αμερική ξεκίνησαν να έχουν μεγάλες προσφορές.

Ωραία, λοιπόν, έφτασε η εβδομάδα της Black Friday. Προσοχή εδώ, γιατί οι εκπτώσεις δεν περιορίζονται στην Παρασκευή και, μιας και εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε «ευχαριστίες» και «συχαρίκια», πρέπει να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά ολόκληρη την εβδομάδα, γιατί η «μαύρη» Παρασκευή μπορεί να είναι… too late. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να κάτσεις και να σκεφτείς τι θέλεις να αγοράσεις. Μην παρασύρεσαι σε μικροπροσφορές! Εδώ ο στόχος είναι να εξοικονομήσεις χρήματα και, γιατί όχι, να αγοράσεις κάτι το οποίο, υπό κανονικές συνθήκες, είναι εκτός του budget σου.

Η Λίστα του Shopper

Η λογική συνέχεια της σκέψης είναι να κάνεις μια λίστα – γραπτή – με αυτά τα πράγματα που σε ενδιαφέρουν και τα οποία χρειάζεσαι ή θα ήθελες να αγοράσεις. Μαζί με το κάθε προϊόν, γράψε και την τιμή που σε ενδιαφέρει, για να ξέρεις αν αυτό που βλέπεις είναι όντως ευκαιρία, καθώς και πόσα χρήματα εξοικονομείς.

Ρεαλισμός και κυνισμός

Ο ρεαλισμός είναι απαραίτητος, για να μην ξοδέψεις τις ημέρες περιμένοντας για κάποια προσφορά η οποία δεν θα έρθει ποτέ. Μια ρεαλιστική προσδοκία είναι να βρεις ένα λίγο πιο παλιό μοντέλο σε καλή τιμή, ή κάποιο μοντέλο το οποίο αποσύρεται, για να κυκλοφορήσει σύντομα το επόμενο. Ο κυνισμός χρειάζεται όταν θα πρέπει να πάρεις την απόφαση για να κάνεις την αγορά σου. Δες το κυνικά και αποφασιστικά!

Newsletters και ειδοποιήσεις

Μπες στο Public και γράψου στο newsletter, έτσι ώστε να σου έρχονται κάθε μέρα e-mails. Θα διαπιστώσεις πως πολλές προσφορές αναφέρονται πρώτα στο newsletter και μετά εμφανίζονται στο site του Public, επομένως έχεις head start για να προλάβεις τα καλύτερα, πριν… σε προλάβουν άλλοι. Επίσης κάνε follow και like στη σελίδα του Public στο Facebook, για τον ίδιο λόγο, αλλά και στο Twitter! Και στο Instagram! Ποτέ δεν ξέρεις από πού θα έρθει η πρώτη ειδοποίηση!

Μίλα σε φίλους

Εντάξει, δε θα βάλεις και τον τελάλη, αλλά καλό είναι να έχεις αναφέρει σε 3-4 φίλους το τι θέλεις να αγοράσεις. Μπορεί κάποιος να εντοπίσει κάποια προσφορά την οποία εσύ δεν έχεις αντιληφθεί. Δε λέμε να «χώσεις» κόσμο να ψάχνει για εσένα, γιατί το πιο πιθανό είναι να φας άκυρο· απλώς «ανέφερε» έτσι απλά πως περιμένεις εναγωνίως μια καλή προσφορά για νέα τηλεόραση, για ένα νέο smartphone ή για ό,τι άλλο θέλεις να αγοράσεις.

Budget cap

Το πιο σημαντικό απ’ όλα: τσέκαρε πόσα λεφτά έχεις και πόσα θέλεις και μπορείς να ξοδέψεις. Βάλε ένα νορμάλ όριο, βάλε ένα «άνω» όριο για κάτι καλό, βάλε και ένα «extreme» όριο, σε περίπτωση που βρεις κάτι που είναι το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου σου (αλλά ορκίσου πως θα είναι ΜΟΝΟ για αυτό). Ποτέ δεν ξέρεις…

Τώρα που προλαβαίνεις, λοιπόν, ξεκίνα την προετοιμασία. Α, και… κανόνισε και για κανένα ξενύχτι, γιατί κάποιες φορές οι προσφορές εμφανίζονται… black μεσάνυχτα της Black Friday και μέχρι το πρωί έχουν εξαφανιστεί.

Γιατί η Black Friday πέφτει πάντα την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου;

Ο «εμπορικός» λόγος είναι πως η Black Friday είναι η μέρα που ακολουθεί την γιορτή των Αμερικάνικων «ευχαριστιών», η οποία πάντοτε «πέφτει» την τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου. Δεδομένου πως το «thanksgiving» είναι αργία και ημέρα οικογενειακών συγκεντρώσεων και δώρων, οι έμποροι έπρεπε κάπως να ξεφορτωθούν το εμπόρευμα που τους ξέμενε από το «thanksgiving» και να γεμίσουν τα ράφια τους και τις βιτρίνες τους με Χριστουγεννιάτικα! Όπερ και εγένετο «Black Friday»!

Στη χώρα μας, η Black Friday δεν είναι ακριβώς «ευκαιρία ξεστοκαρίσματος», αλλά όπως και να έχει, οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι μεγάλες. Στη σύγχρονη εποχή, η Black Friday περιστρεφόταν παραδοσιακά σε προϊόντα τεχνολογίας, ηλεκτρονικά και ηλεκτρικές συσκευές· τα τελευταία χρόνια, όμως, στη χώρα μας βλέπουμε «sales» και προσφορές σε κάθε είδος, τόσο που «αναγκαστικά» εισήχθη και η Cyber Monday, η Δευτέρα μετά τη Black Friday, για προσφορές ειδικά σε είδη τεχνολογίας!

Φέτος τα Public μαζί με τα Media Markt φέρνουν τη μεγαλύτερη Black Friday που έγινε ποτέ και έχουμε μια ολόκληρη εβδομάδα για να βρούμε τις πιο δυνατές προσφορές σε όλα όσα θέλουμε να αγοράσουμε.